Pembelian Tak Selesai? Follow Up Jer Guna Whatsapp Dalam Ordersini

Pembelian Tak Selesai? Follow Up Jer Guna Whatsapp Dalam Ordersini

Pembelian Tak Selesai? Follow Up Jer Guna Whatsapp Dalam Ordersini

 

Dalam sistem Ordersini, kami sudah letakkan butang khas untuk anda buat follow up kepada pembeli yang tidak selesaikan pembelian.

 

Tak semua orang akan buat pembelian selepas mereka klik butang buy now, mungkin ada yang terlupa, mungkin ada kerja lain semasa nak buat payment, TAC tak terima, phone terpadam dan sebagainya.

 

Jadi menjadi tugas anda untuk follow up semula pembayaran yang gagal itu. Dalam Ordersini, kami jadikan proses follow up kepada pelanggan menjadi lebih mudah. Hanya perlu klik butang whatsapp follow up dan 1 mesej whatsapp akan dihantar kepada pelanggan.

 

STEP 1: Buka Pending List

Anda pergi ke menu product setting > pending list

 

Anda akan dapat lihat senarai pembeli yang masih pending & rejected. Anda buat semakan terlebih dahulu pembeli mana yang anda perlu follow up. Jangan follow up semua, berkemungkinan ada yang sudah bayar dengan buat tempahan semula. Jadi pastikan dahulu senarai yang anda perlu follow up.

 

 

STEP 2: Klik Butang Whatsapp Follow Up

 

Anda klik butang whatsapp di hujung sekali untuk hantar mesej whatsapp kepada pelanggan tersebut.

 

STEP 3: Terima Whatsapp Follow Up

 

Pelanggan anda akan menerima 1 mesej whatsapp yang mengandungi nama produk & juga link pembayaran. Jika mereka masih berminat, mereka akan terus buat pembelian melalui link tersebut.

 

 

Tutorial video anda boleh lihat di bawah ni:

https://www.youtube.com/watch?v=CcXDrfLDFSw

 

Jangan lupa share fungsi ni kepda rakan peniaga yang lain. Kami perlukan feedback daripada anda untuk kami tambahbaik sistem whatsapp follow up ni.

 

Jom buka akaun di Ordersini